0
Totaal bedrag € 0.00
  • Uw winkelwagen is leeg.
Verder Winkelen
+31 40 2468417

Gordijnstoffen - Veel gestelde vragen

Gordijnstof algemeen
Kan ik vooraf een stukje stof zien?
U kunt van vrijwel elke gordijnstof een staal bestellen. Een staal is bedoeld om de hoofdkleur te beoordelen en de stofkwaliteit te bekijken. Gezien de grootte van een staal kunt u niet altijd alle kleuren zien of het gehele dessin. De levertijd van een staal varieert tussen 2 dagen als deze voorradig is en kan oplopen tot ongeveer 8 werkdagen als de staal niet voorradig is. De meeste stalen kunnen echter binnen 5 werkdagen geleverd worden.
Kan ik alleen gordijnstof bestellen?
Alle stoffen zijn ook los te bestellen. Bij sommige stoffen geldt wel een minimale afname, van een aantal meters.
Wat is de levertijd?
Levertijd ongeveer 10-15 werkdagen boven op de besteltijd van de stof. Indien er fouten in de stof worden geconstateerd dan levert dit een niet voorziene vertraging op. We trachten de vertraging zo kort mogelijk te houden door de gordijnen, na ontvangst van de stof, met spoed te laten confectioneren.
Krijg ik de restantstof erbij?
Indien er behoorlijke restanten zijn dan worden deze mee gezonden.
Zit er garantie op gordijnstof?
De stof mag geen wezenlijke fouten bevatten. Duidelijke strepen, grote verdikkingen, niet geprinte stukken ed zijn fouten die er niet in horen zitten. Mochten die er toch in zitten dan is dat een terechte klacht. Kleine en aan stof inherente onregelmatigheden zijn geen klachten.

Verkleuringen kunnen na verloop van tijd ontstaan. Dit is sterk afhankelijk van de kwaliteit en de kleur van de gordijnen. Felle kleuren en vooral rood-achtige tinten kunnen naar verhouding iets sneller verkleuren. Om dit zoveel mogelijk te voorkomen kunnen gordijnen gevoerd worden. Tevens is verkleuring afhankelijk van de hoeveelheid zon die een gordijn te verduren heeft.
Zit er garantie op de geconfectioneerde gordijnen?
  • Stoffen
  • De stoffen worden in principe op het atelier gecontroleerd. De stof mag dus geen wezenlijke fouten bevatten. Duidelijke strepen, grote verdikkingen, niet geprinte stukken ed zijn fouten die er niet in horen zitten. Mochten die er toch in zitten dan is dat een terechte klacht en wordt het gordijn aangepast/ vervangen. Kleine en aan stof inherente onregelmatigheden zijn geen klachten.
  • Confectie
  • De gordijnen worden in principe geconfectioneerd volgens opgaaf. Grote maatafwijkingen mogen niet voorkomen en zullen aangepast/ vervangen worden. Een kleine maatafwijking van max 1-3 cm kan te wijten zijn aan de beweging in een stof. Dit is vooraf moeilijk aan te geven doch kan door de weefstructuur van een stof ooit voorkomen. Tevens kan een kleine maatafwijking een gevolg zijn van temperatuursschommelingen in het verzendingstraject. Dit kan voorkomen en is niet te voorzien. Vaak verandert de maat naar verloop van tijd ook weer.
    Hoe worden de gordijnen bezorgd?
    De geconfectioneerde gordijnen worden vanuit het atelier geleverd in een stofvrije plastic hoes en verzonden in een doos en in principe door een bezorgdienst geleverd. Laat ze zo kort mogelijk in de doos zitten en hang de gordijnen direct uit na ontvangst. Het is ook mogelijk om de gordijnen in onze showroom in Eindhoven af te halen. Ze blijven hier tot u ze komt halen op een hanger hangen.
    Kan ik gordijnen uitwassen?
    Gordijnen kunnen vrijwel altijd gewassen worden. Voorwaarde is wel dat de gordijnen passen in de machine en er niet te vast inzitten. Het gordijn moet kunnen bewegen. Haal de haken uit het gordijn als u ze gaat wassen. Gebruik een programma dat hiervoor geschikt is en rustige bewegingen maakt. Zorg ervoor dat de trommel niet te vol zit. Afhankelijk van de stofsoort kan hierbij wel een bepaalde krimp optreden.
  • Katoen 3-4 %
  • Polyester 1-2 %

  • Gordijnen stomen of uit laten stomen geeft doorgaans minder krimp en minder kreuk.
    Wat zijn de voordelen van een gevoerd gordijn?
    Voering zorgt ervoor dat ervoor dat een gordijn:
  • minder lichtdoorlatend wordt of verduisterd
  • het patroon/ kleur in/ van het gordijn mooier tot zijn recht komt
  • minder snel verkleurt
  • zomen niet/minder zichtbaar zijn
  • de raamkant een andere (nettere) uitstraling heeft
  • beter isoleert
  • Wat betekent verduisterende/dim-out voering ?
    Een dim-out voering is 95 % verduisterend en maakt vrijwel geheel donker zodat een nacht situatie kan worden nagebootst. Eventuele lichtkieren kunnen wel aan de zijkanten en boven- en onderkant van het gordijn uitkomen. Een dim-out voering is voorzien van een zwarte tussenlaag die vrijwel geen licht doorlaat. Het is een samengestelde stof. Bij het stikken van de stof komt heel subtiel het zwart van de voering in het stiksel naar voren. Dit is onvermijdelijk maar wordt doorgaans niet eens opgemerkt of als storend ervaren.
    Wat is het verschil tussen een wel en niet verduisterende voering?
    Een dim out voering is maar deels verduisterend. Hierbij is de kleur van belang. Een lichte kleur verduisterend voor ongeveer 60 % en donkere kleuren zoals donkerblauw/ zwart tot wel 90 %.
    Een black out voering is 95 - 99 % verduisterend en maakt vrijwel geheel donker. De kleurkeuze van de stof is hier niet van belang.
    Confectie
    Hoe worden de gordijnen samengesteld ?
    U heeft de volgende opties: een enkele, dubbele (vlinder), triplo plooi, een wave gordijn of ingeslagen ringen. Onderzoom: Indien mogelijk met een dubbele zoom van 8-10 cm. De gordijnen zijn voorzien van loodjes.
    Welke haken bevatten de gordijnen
    Gordijnen worden voorzien van microflex haken. Deze zijn in hoogte verstelbaar. U kunt ze zelf naar wens bijstellen. Afhankelijk van de kleur van het gordijn zijn deze haken transparant of anders gekleurd. Doch meestal transparant.
    Wat is het verschil tussen een enkele, vlinder- en triplo plooi?
    Bij een enkele plooi is er het minst aan stof nodig om een gordijn te maken.
    De breedte + 75 -100 % is hiervoor nodig.
    Een gordijn met ze plooi geeft het dunste pakket aan de zijkant als de gordijnen geopend zijn. Deze plooi wordt veel gekozen bij gordijnen voor kinderkamers die relatief kort hangen en bij ramen waarbij maar weinig ruimte aan de zijkant is om het pakket te plaatsen.

    Bij een vlinderplooi is meer stof nodig om een gordijn te kunnen maken. De plooi die eruit ziet als een vlinder, en daarom ook wel vlinderplooi wordt genoemd, is een mooie evenwichtige en diepere plooi.
    Het gordijn zal hierdoor direct mooier vallen als bij een enkele plooi. Luxere uitstraling.
    De breedte + 100 - 150 % is hiervoor nodig.
    Bij een triploplooi is nog meer stof nodig om een gordijn te kunnen maken. De plooi heeft een zeer rijke uitstraling. Een soepele stof zal nog mooier vallen als bij een dubbele plooi. Luxe uitstraling. Deze plooi is wel af te raden bij dikke stoffen.
    De breedte + 150 - 200 % is hiervoor nodig.
    Wat zijn wave gordijnen?
    Wave gordijnen vormen een golvend geheel waarbij het gordijnen niet geplooid wordt. De stof golft zowel voor als achter de rail en hangt daardoor ook altijd onder de rail. Het stof en dus ook het patroon blijft in zijn geheel zichtbaar en heeft een mooie strakke val. Bij wave gordijnen wordt er een band aan de gordijnen gezet en u ontvangt een runnerkoord waarbij de runners op een vaste afstand t.o.v. elkaar zitten. Dit maakt dat de gordijnen zo strak en perfect golvend vallen. Het kan alleen toegepast worden in een standaard railsysteem. Eventuele bestaande runners (op een loopwagentje) vervangt u door de nieuwe runners. Doordat de runners vrij prijzig zijn is de confectieprijs voor wave ook duurder dan confectie met een plooi.
    Kan ik een gordijn met 2 kleuren/ dessins bestellen?
    Dat kan zeker. De prijs is vaak niet (veel) duurder en kan op aanvraag.
    Kan ik ook afwijkende gordijnen bestellen?
    Vrijwel alles is mogelijk. Zoals biezen horizontaal of verticaal, meerdere kleuren in 1 gordijn, ruches etc. Prijs op aanvraag.
    Ik heb de verkeerde maat besteld?
    Wij kunnen dit voor u aan laten passen. Afhankelijk van de afwijking kijken we hoe dit aangepast kan worden.
  • Een zoom uithalen om een gordijn langer te maken is mogelijk.
  • Een nieuwe zoom maken om een gordijn korter te maken is mogelijk.
  • Een nieuwe loodveter aanzetten om een voile korter te maken is mogelijk.
  • Een baan aanzetten om een gordijn breder te maken is mogelijk.
  • Een gordijn voorzien van een andere plooi (bv vlinderplooi naar enkele plooi) om breedte te winnen is mogelijk.
  • Prijzen op aanvraag.
    Als er meer stof nodig is zullen we moeten controleren of dezelfde stof en aanmaak nog leverbaar is.
    Klachten
    Mijn gordijnen zijn te lang
    Controleer eerst of de gewenste maat overeenkomt met de bestelde maat. De gordijnen worden in principe geconfectioneerd volgens opgaaf. Grote maatafwijkingen mogen niet voorkomen en zullen aangepast/ vervangen worden. Een kleine maatafwijking van max 1-2 cm kan te wijten zijn aan de beweging in een stof. Dit is vooraf moeilijk aan te geven doch kan door de weefstructuur van een stof ooit voorkomen. Tevens kan een kleine maatafwijking een gevolg zijn van temperatuursschommelingen in het verzendingstraject. Dit kan voorkomen en is niet te voorzien.
    Mijn gordijnen zijn te kort
    Controleer eerst of de gewenste maat overeenkomt met de bestelde maat. De gordijnen worden in principe geconfectioneerd volgens opgaaf. Grote maatafwijkingen mogen niet voorkomen en zullen aangepast/ vervangen worden. Een kleine maatafwijking van max 1-2 cm kan te wijten zijn aan de beweging in een stof. Dit is vooraf moeilijk aan te geven doch kan door de weefstructuur van een stof ooit voorkomen. Tevens kan een kleine maatafwijking een gevolg zijn van temperatuursschommelingen in het verzendingstraject. Dit kan voorkomen en is niet te voorzien.
    Mijn gordijnen zijn soms te lang en soms te kort
    De luchtvochtigheid en temperatuur zijn beide van invloed op de lengte van een gordijn. Tijdens het transport van het atelier naar u als klant, kunnen gordijnen bijvoorbeeld al van lengte veranderen. Vooral gordijnen met natuurlijke materialen zoals bv linnen zijn hier heel gevoelig voor. Stoffen die ietwat elastisch zijn kunnen ook jo-jo-en d.w.z. blijvend in beweging blijven. Bij een gemiddelde stof is het doorgaans is het verschil beperkt tot 1 cm meer of minder ten opzichte van de opgegeven maat maar het is inherent aan de stofsoort die gekozen wordt.
    Mijn gordijnen vallen niet mooi
    1. Het duurt doorgaans 1-4 weken voordat gordijnen netjes gaan hangen. U kunt ze ook een handje helpen door de plooi er van bovenaf met uw handen zo goed mogelijk uit te halen naar voren. 2. U kunt de gordijnen eventueel hangend stomen. 3. Het is afhankelijk van de soort en dikte van de stof hoe mooi een gordijn zal gaan hangen. Dit is moeilijk vooraf aan te geven. -Verduisterende(dim-out) stoffen zijn samengestelde stoffen voorzien van een zwarte laag. Deze laag zorgt er ooit voor dat de gordijnen wat breder gaan hangen. -Stoffen met een horizontale weving kunnen breder vallen omdat het patroon haaks staat op de val van de gordijnen (verticaal)

    Kleur Mijn Interieur

    Kleurmijninterieur is specialist in wand- en raamdecoratie. Opgericht in 1947 en online al sinds 1999. Onze collectie bestaat voornamelijk uit behang & fotobehang, gordijnen & zonwering, plakfolie & statische raamfolie, maar ook karpetten & vloerbedekkingen, sierprofielen en verf.
    Bij ons vindt u heel divers assortiment, een zeer groot aanbod van de mooiste producten van midden tot het hogere segment. Een ruime keuze voor diegene die wel eens wat anders willen.

    Kunt u wel wat hulp gebruiken om tot de juiste keuze te komen ? Onze stylisten helpen u graag met kleur- en interieur advies. Dat kan vrijblijvend in onze showroom maar ook bij u thuis of bedrijfslocatie in omgeving Eindhoven. Zowel voor particulieren als interieurprojecten voor bedrijven.

    Producten op bestelling / Maatwerk producten

    Kleurmijninterieur levert hoofdzakelijk producten op bestelling / maatwerk producten, herkenbaar aan het oranje vinkje. Daardoor is ons aanbod ook zo groot en de mogelijkheden nagenoeg onbeperkt. De meeste producten worden doorgaans per bestelling geproduceerd danwel samengesteld. Of het nu gaat om behang, fotobehang, gordijnstof, plak of raamfolie, etc.
    Een uitzondering daarop is onze showroom voorraad, herkenbaar aan het groene vinkje vermeld bij het product.

    Gratis knipstaal

    Omdat wij hoofdzakelijk maatwerk / op bestelling leveren maar u wellicht het product vooraf zou willen zien, voelen of anderzins beoordelen bieden wij de mogelijkheid om een gratis knipstaal te bestellen. Doorgaans staat onder het gewenste product een optie gratis knipstaal bestellen. Mocht deze er niet zijn dan is het altijd nog mogelijk om eerst te informeren of er toch een gratis knipstaal beschikbaar is. Indien dit niet het geval is informeer dan of het product als staal in onze showroom aanwezig is.
    Voor een gratis knipstaal vragen wij een kleine vergoeding maar die krijgt u automatisch retour bij aankoop van het overeenkomstige product.

    Heeft u vragen over onze producten ?

    Neem dan contact met ons op. Dit kan per e-mail klantenservice@kleurmijninterieur.nl,
    maar ook telefonisch, of breng een bezoek aan onze grote showroom in Eindhoven, zie openingstijden.

    kleurmijninterieur.nl - de gróótste woonbeleving behang en raamdecoratie.